کیج ویژه نمونه سوالات بهیاری
نمونه سوالات کمک پرستاری ( بهیاری) در یک کلام کاملترین و ارزانترین پکیج ها را یکجا دریافت کنید و فقط قیمت یکی از انها را بپردازید و بقیه را به عنوان هدیه رایگان دریافت کنید وقت و هزینه خود را هدر ندهید و مطمئن باشید که هم کاملترین و هم ارزانترین را برای شما فراهم […]
دانلود رایگان سوالات پرستاری یک ساله - blogfa,com bad-boy80,blogfa,com/tag/دانلود-رایگان-سوالات-پرستاری-یک-ساله Translate this page پرستاری یک ساله نمونه سوالات کمک پرستاری ( پرستاری ) یک ساله
دانلود سوالات کمک پرستاری + پاسخ کلیک کنید
دانلود سوالات کمک پرستاری + پاسخ کلیک کنید
دانلود سوالات کمک پرستاری + پاسخ کلیک کنید
دانلود سوالات کمک پرستاری + پاسخ کلیک کنید
دانلود سوالات کمک پرستاری + پاسخ کلیک کنید

نمونه سوالات کمک پرستاری ( بهیاری)
در یک کلام کاملترین و ارزانتر ...

نوع فایل: word 2010
تعداد سوال:۱۰۰
حجم فایل:۳٫۶۹ مگ
این سوالات از جدیدترین نمونه سوالات موجود می باشد
نمونه سوالات کمک پرستاری ( بهیاری
دریافت فایل

در آزمون استخدامی وزارت بهداشت از رشته های مختلفی پذیرش می شود، سوالات این آزمون نیز مانند سایر آزمون ها از دو بخش عمومی و تخصصی تشکیل شده است که معمولا بیش از هفتاد درصد سولات را سوالات عمومی که شامل الهیات، ادبیات، هوش، علوم کامپیوتر، آمار، مسائل روز سیاسیی، مسائل عقیدتی، تشکیل میدهد و عامل اصلی موفقیت شما نیر پاسخ گویی به سوالات عمومی می باشد .
نمونه سوالات کمک پرستاری ( بهیاری

|
عنوان شغل: بهیار و کمک بهیار حرفه ای و پرستار حرفه ایتوضیحات شغل
مراقبت از افراد بیمار، مصدومان، معلولان و افرادی که دوران نقاهت خود را
پشت سر می گذارند، در بیمارستان ها، مراکز نگهداری از سالمندان، کلینیک ها،
منازل شخصی، گروهی، و سایر مراکز. فعالیت تحت نظارت یک پرستار حرفه ای ثبت
شده. داشتن مجوز فعالیت ضروری می باشد.
دانش ها :پزشکی و دندانپزشکی : شامل آشنایی با اطلاعات و فنون مورد نیاز
برای تشخیص طبی و درمان جراحت ها، بیماری ها و آسیب های انسانی، و افراد
ناقص الخلقه می باشد. اطلاعات یادشده علائم بیماری، راهکارهای درمانی،
خصوصیات و واکنش های داروها و راهکارهای مراقبت بهداشتی پیشگیرانه را در بر
می گیرد.خدمات مشتریان و پرسنل : دانش اصول و فرایندهای خدمت رسانی به
مشتریان و پرسنل؛ شامل ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، شناخت و بکارگیری
استانداردهای کیفیت – در خدمات و ارزیابی رضایت مشتری.روان شناسی : شامل
شناخت رفتار و عملکرد انسانی، تفاوتهای فردی در زمینه توانایی ها، شخصیت،
علائق، یادگیری و انگیزش، روشهای مطالعات روانشناختی، و نیز سنجش و درمان
اختلالات رفتاری ـ عاطفی می شود.زبان فارسی : شناخت ساختار و محتوای زبان
فارسی، از جمله معانی و املای واژگان و قواعد ترکیب و دستور زبانمشاوره و
درمان : شامل شناخت اصول، روشها و رویه های مناسب برای تشخیص عیوب، درمان
آنها، توانبخشی معلولین جسمی و ذهنی، و نیز مشاوره و راهنمایی مسیر شغلی
افراد می شود.
مهارت ها :گوش دادن فعالانه : توجه کامل به آنچه که مردم می گویند، وقت
گذاشتن برای درک نکات مطرح شده، پرسیدن سوالات مناسب، قطع نکردن سخن دیگران
در زمان نامناسب.سخن ورزی : سخن گفتن با دیگران برای انتقال کارآمد
اطلاعات.فهم مکتوبات : درک جملات و پاراگراف های نوشته شده در گزارش های
مرتبط با کارتفکر انتقادی : استفاده از منطق و استدلال برای شناخت نقاط ضعف
و قوت راهکارهای جایگزین یا رویکردهای مطرح شده در مواجهه با مسائلهماهنگی
: تنظیم اقدامات خود به فراخور فعالیت های دیگرانجهت دهی به خدمات :
جستجوی فعال روشهای کمک به مردم
توانمندی ها :درک شفاهی : توانایی شنیدن و فهم اطلاعات و نظرات گوینده از
خلال واژه ها و جملاتشمّ مسأله یابی : توانایی کشف وجود اشکال؛ این توانایی
مستلزم حل مسأله نیست، بلکه تنها کشف وجود مشکل است.بیان واضح : توانایی
واضح صحبت کردن به گونه ای که دیگران بتوانند آن را بفهمند.بیان شفاهی :
توانایی انتقال اطلاعات و نظرات در گفتگوها به گونه ای که دیگران بتوانند
آنها را درک کنند.تشخیص گفتار : توانایی تشخیص و درک گفتار دیگراندرک
نوشتاری : توانایی خواندن و درک اطلاعات و نظرات مکتوب.
فعالیتهای حرفه :کمک و توجه به دیگران : ارائه ی کمک شخصی، مراقبت پزشکی،
حمایت عاطفی و دیگر مراقبت های فردی به همکاران، مشتریان یا بیمارانکسب
اطلاعات : مشاهده، دریافت یا هر روش دیگر کسب اطلاعات از تمام منابع
اطلاعاتی مناسبمستندسازی و ثبت اطلاعات : ورود اطلاعات، نسخه برداری، ثبت،
ذخیره سازی یا نگه داری اطلاعات در اشکال نوشتاری، الکترونیکی یا
مغناطیسیایجاد ارتباط با سرپرست، همقطاران یا زیردستان : تأمین اطلاعات
برای زیردستان، همکاران و سرپرستان از طریق تلفن، گزارش ها و فرم های
نوشتاری، پست الکترونیکی یا ارتباط فردیتصمیم گیری و حل مسائل : تجزیه و
تحلیل اطلاعات و ارزیابی نتایج جهت گزینش بهترین راهکار و حل مسائلشناسایی
اهداف، اقدامات و رویدادها : شناسایی اطلاعات از طریق طبقه بندی، ارزیابی و
سنجش، و تشخیص تفاوتها یا تشابهات و نیز تشخیص تغییراتشان در شرایط یا
وقایع مختلف
شرح کار :تماس با دیگران : این شغل تا چه اندازه نیازمند تماس داشتن (تماس
رودررو، تلفنی یا روشهای دیگر) با دیگران است؟قرارگرفتن در معرض عوامل
بیماری زا یا سرایت بیماری : این شغل تا چه حد نیازمند قرارگرفتن در معرض
عوامل بیماری زا یا سرایت بیماری است؟مذاکرات رودررو : این شغل تا چه حد
نیازمند مذاکره رودررو یا گروهی با مردم است؟تناوب یا تکرار تصمیم گیری :
تناوب تعداد تصمیم گیری کارکنان که بر افراد، منابع مالی و یا اعتبار و
شهرت سازمان تأثیر می گذارد، چقدر است؟تلفن : در شغل تا چه حد باید مکالمات
تلفنی صورت بگیرد؟کار با گروه یا تیم : در شغل مربوطه تا چه حد کار با
دیگران در قالب گروه یا تیم اهمیت دارد؟
علایق :اجتماعی : شغل های اجتماعی اغلب شامل کار با مردم، تعامل با آنها و
آموزش آنها است. این شغل ها اغلب متضمن کمک و یا خدمات رسانی به دیگران
است.واقع گرایی : واقعگرایی شغلی در اغلب مواقع شامل فعالیت هایی است که
مسائل و راه حل های عملی را دربر می گیرد. این امور غالباً با گیاهان،
حیوانات و مواد موجود در جهان واقعی (همچون چوب، ابزارها و ماشین آلات)
مرتبط است. اغلب شغل ها مستلزم کار در خارج بوده و کمتر با کارهای کاغذی یا
کار در مجاورت دیگران مرتبط هستند.متعارف : شغل هایی که قاعده مند شده و
مستلزم پیروی از روش های جا افتاده و فعالیت های عادی شده هستند؛ سر و کار
فرد بیشتر با اطلاعات مفصل و داده های دقیق است تا نظرات شخصی.پژوهشگرانه :
شغل های پژوهشگرانه غالباً شامل کار با ایده ها است و نیازمند تفکر بسیار
زیادی است. این شغل ها می تواند شامل جستجوی حقایق و کشف راه حل مسائل به
صورت ذهنی باشدتجاری : شغل های تجاری دربردارنده راه اندازی و اجرای پروژه
ها است. و می تواند رهبری و هدایت افراد و تصمیم سازی های متعدد را در بر
بگیرد. گاهی اوقات این شغل ها نیازمند مواجهه با ریسک بوده و اغلب با کسب و
کار در ارتباط هستند.هنری : شغل های هنری به کرّات مستلزم کار با شکل ها،
طرح ها و الگو ها است. این شغل ها اغلب نیازمند خودابرازی بوده و کار در
آنها مقیّد به قواعد سفت و سخت نیست.
سبک کار :قابل اعتماد بودن : شغل نیازمند اعتماد، مسئولیت پذیری و عمل به
تعهدات است.صداقت و درستکاری : شغل نیازمند درستکاری و توجه به مسائل
اخلاقی است.توجه به جزئیات : شغل نیازمند داشتن دقت درباره جزئیات و انجام
وظایف کاری است.کنترل شخصی : شغل نیازمند حفظ آرامش و خویشتن داری، کنترل
خشم و جلوگیری از رفتارهای پرخاشگرانه حتی در شرایط بسیار مشکل است.دغدغه
خاطر برای دیگران : شغل نیازمند توجه به نیازها و احساسات دیگران، فهمیده
بودن و داشتن روحیه کمک است.همکاری : شغل نیازمند داشتن روحیه خوش با
دیگران و به تصویر کشیدن نگرش همکاری و پاک طینتی است.
ارزشهای شغل :ارتباطات : مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند،
برای کارکنان امکان خدمت رسانی به دیگران و کار با همکاران در یک محیط
دوستانه و غیررقابتی را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با این ارزش
عبارتند از: همکاری، ارزشهای اخلاقی و خدمات اجتماعی.پشتیبانی : مشاغلی که
این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مدیریت پشتیبانی که بتواند پشت کارکنان
بایستد را ارائه می دهند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی عبارتند از:
سیاستهای سازمانی، نظارت بر ارتباطات انسانی و نظارت فنی.موفقیت : مشاغلی
که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، مشاغلی نتیجه گرا هستند که به
کارکنان اجازه می دهند از قوی ترین توانمندی هایشان استفاده کرده و از شغل
شان احساس رضایت کنند. نیازهای متناسب با این ارزش عبارتند از نیاز به
استفاده از توانمندی ها و دستیابی به موفقیت است.استقلال (به عنوان ارزش) :
مشاغلی که این ارزش شغلی را برآورده می سازند، برای کارکنان امکان تصمیم
گیری شخصی و کار براساس تمایلاتشان را فراهم می کنند. نیازهای متناسب با
این ارزش شامل خلاقیت، پاسخگویی و خودکار بودن است.شرایط کاری : مشاغلی که
این ارزش شغلی را برآورده می سازند، قادرند برای کارکنان امنیت شغلی و
شرایط کاری مناسب را به وجود بیاورند. نیازهای متناسب با این ارزش شغلی
عبارتند از: فعالیت، حقوق و مزایا، استقلال، امنیت و شرایط کاریشناخت :
مشاغلی که این ارزش شغلی را بر برآورده می سازند، امکان پیشرفت، پتانسیل
لازم برای رهبری و اعتبار مناسب را به وجود می آورند. نیازهای متناسب با
این ارزش عبارتند از: نیاز به پیشرفت، برخورداری از اختیار، شناخت و موقعیت
اجتماعی مناسب.
نمونه سوالات کمک پرستاری ( بهیاری
دریافت فایل

شرح وظایف کمک پرستار:
وظایف | کمک پرستار فعالیت های مشروحه زیر را در امر مراقبت اولیه از بیمار به
صورت خدمات غیرحرفه ای با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو و مبتنی بر
فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی ، تحت نظارت مسئول شیفت انجام می
دهد : ۱) کسب دستور و برنامه کار از سرپرست مربوطه ۲) تامین نیازهای بهداشتی اولیه مددجو برحسب صلاحدید سرپرست مربوطه شامل : حمام دادن یا کمک در حمام کردن – دهان شویه – امور نظافتی مانند شستن دست و صورت – کوتاه کردن ناخن ها – تعویض البسه – مرتب کردن مددجو – ماساژ – تغییر وضعیت – شیو ۳) کمک در خوردن غذا به مددجویانی که قادر به این کار نیستند ۴) دادن لگن و لوله به مددجویان بنا به نیاز مددجو و شست و شوی ضدعفونی آنها با رعایت اصول بهداشتی ۵) کمک به مددجو در حرکت و نقل و انتقالات ( راه رفتن ، انتقال به برانکارد و صندلی چرخدار ) ۶) آماده کردن وسایل لازم جهت انجام امور مراقبتی توسط پرستار ( مانند وسایل پانسمان و … ) جمع آوری آنها پس از اتمار کار / شست و شوی وسایل و در صورت لزوم انتقال بر حسب سیاست بیمارستان به مرکز استریلیزاسیون ۷) آماده کردن تخت ها ( با یا بدون بیمار ) و برانکارد ۸) شمارش ملحفه و البسه قبل از تحویل به رختشویخانه و هنگام تحویل گرفتن آنها ۹) آماده کردن بیمار برای معاینه پزشک شامل : برقراری ارتباط / دادن وضعیت مناسب به بیمار / حفظ محیط مناسب برای معاینه / برداشتن پوشش و در معرض قراردادن عضو مورد معاینه / در دسترس قرار دادن وسایل مورد نیاز جهت معاینه یا رعایت موازین شرعی و اصول طرح انطباق امور پزشکی به شرع ۱۰) پاکیزه نگهداشتن کلیه وسایل و تجهیزات پزشکی موجود ( تخت بیمار ، میز بیمار ، مانیتورها ، وسایل کمک تنفسی ) ۱۱) مراقبت در حفظ و نظم و نظافت بخش و پاکیزگی کلیه لوازم بخش ۱۲) تحویل وسایل بخش طبق روتین در هر شیفت ۱۳) خالی کردن پگ های ادراری ، درنهای مختلف ، شیشه های ساکشن و نظافت و ضدعفونی آن ۱۴) مشارکت و انجام انما بیماران طبق دستور و روتین بخش ۱۵) انجام مراقبت از جسد طبق موازین شرعی ۱۶) پیشگیری از بروز حوادث احتمالی در رابطه با حفظ امنیت بیمار ۱۷) کمک در امر توانبخشی مددجو ( کمک در بکار بردن چوب زیربغل و … ) ۱۸) حفظ و نگهداری وسایل و اموال شخصی بیمار طبق سیاستهای مرکز ۱۹) انجام امور محوله طبق نظر سرپرست مربوطه ۲۰) جمع آوری نمونه خون ، ادرار ، مدفوع |
نمونه سوالات کمک پرستاری ( بهیاری
دریافت فایل

نمونه سوالات کمک پرستاری ( بهیاری
) دروس تخصصی
شامل یک فایل ورد قابل ویرایش ۱۶۱ سوال تخصصی مربوطه جهت آمادگی برای آزمونها و استخدام
شامل ۴ سری به شرح زیر :
سری اول : ۴۴ سوال تستی فاقد جواب
سری دوم : ۵۰ سوال تستی فاقد جواب
سری سوم: ۲۷ سوال تستی همراه با جواب
سری چهارم : ۴۰ سوال تستی همراه با جواب
نمونه سوالات کمک پرستاری ( بهیاری
- ۹۵/۰۹/۱۹